Vertrek en de eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Julia Been - WaarBenJij.nu Vertrek en de eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Julia Been - WaarBenJij.nu

Vertrek en de eerste week

Door: Julia de Been

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 Augustus 2018 | Curaçao, Curaçao

Op 20 augustus ben ik vertrokken naar Curaçao. De vlucht duurde wel lang. Gelukkig waren er leuke films om te kijken en heb ik veel geslapen. Toen we geland waren hebben we de koffers opgehaald en werden we ontvangen door de eigenaren van onze appartementen. Het was ongeveer een kwartiertje rijden naar ons appartement. De meeste huizen in curacao zijn erg oud en vervallen maar op bijna elk huisje zit wel een leuk kleurtje dus dat maakt het dan weer wel leuk.

We kwamen aan bij het appartement en werden meteen vriendelijk ontvangen. Ook zijn de appartementen heel fijn en groot (zal er binnenkort foto's van bijzetten). In de avond stond een welkoms barbeque gepland om iedereen elkaar te leren kennen. We waren allemaal heel moe door het tijdsverschil dus hebben we verder niks meer gedaan.

Dinsdag ochtend werden we opgehaald door onze autoverhuurders en hebben we de auto's opgehaald. hierna zijn we doorgereden naar Kokomobeach. Hier gingen we lekker lunchen met zn allen. Wel zaten er overal leguanen waar we bang van waren. Rond 15:00 was de stroom in heel curacao uitgevallen (dit duurde tot 21:00). Onze huisbaas zei dat dit wel vaker gebeurt op het eiland.

(Woensdag)
De volgende ochtend werden we allemaal weer heel vroeg wakker door de jetlag. Vandaag gingen we weer naar een ander strandje maar hier was alles heel duur, 6,50 entree en 6 euro voor een bedje. Het is hier ook overal verplicht om een bedje te nemen. Kiki en ik gaan bij hetzelfde stage bedrijf stage lopen en hadden om 15:00 afgesproken om langs te gaan. De baas herkende ons meteen en was erg vriendelijk. Maandag moeten we beiden om 14:30 aanwezig zijn. In de avond hebben we zelf eten klaar gemaakt. Soep met brood en een salade, lekker makkelijk dus. Daarna gingen we naar Cabana beach waar er een strandfeestje was.

(Donderdag)
We werden wakker met nog niet echt een plan. Vandaag hadden de rest hun stage bezoeken. Kiki Noa en ik gingen samen naar Noa's stage bedrijf. We waren rond half 4 daar klaar dus hadden besloten terug te gaan naar het appartement en niks meer te doen. De rest was wel naar het strand dus wij hebben met zijn 3en spelletjes gedaan. Toen iedereen terug kwam hadden we besloten om in Willemstad te gaan eten. Hier hebben we heel veel gegeten voor weinig geld. Er was live muziek en we hadden uitzicht op de brug van Willemstad.

(Vrijdag)
Ik ben net wakker geworden 09:30 dus ik ben denk eindelijk over de jetlag heen! Vandaag gaan we weer naar het strand en in de middag ga ik mee naar Puck's stage bedrijf.